Magento 2 to platforma e-commerce ciesząca się popularnością i zaufaniem zarówno tych małych, jak i ogromnych firm. Wszystko dzięki temu, że umożliwia stworzenie w pełni funkcjonalnego sklepu internetowego przy niewielkim nakładzie pracy. Dodatkowo Magento 2 jest niezwykle intuicyjne i posiada różne rozszerzenia, które pozwalają dostosować witrynę do konkretnej branży. A to tylko początek zalet Magento 2.
MAGENTO 2 JEST WYDAJNY I SZYBKI
Faktem jest, że Magento 2 działa lepiej niż swój poprzednik we wszystkich aspektach. Wyposażony jest w udoskonalony indeksator, który zwiększa szybkość wykonywania zapytań. Jego praca opiera się o przekształcanie danych handlowych poprzez tworzenie tabel indeksów i regularne ich aktualizowanie, co może poprawić szybkość i wydajność w sklepie internetowym. Magento 2 wykorzystuje również pamięć podręczną Varnish, popularną technologię akceleratora HTTP, która ułatwia buforowanie żądań.
Magento 2 ma lepszą wydajność, ponieważ:
- optymalizuje strony internetowe,
- wydłuża czas odpowiedzi serwera dla wszystkich działań na stronie,
- poprawia wydajność operacji backendowych,
- zwiększa elastyczność i skalowalność baz danych w celu obsługi maksymalnych obciążeń.
MAGENTO 2 UŁATWIA REALIZOWANIE TRANSAKCJI
Wielu użytkowników rezygnuje z zakupów, nawet jeśli wcześniej zapełniło swoje koszyki. Może być to spowodowane np. brakiem odpowiedniej dla nich formy płatności, dostawy lub też powolnym ładowaniem się strony. Ustalono, że witryna e-commerce może uzyskać wzrost współczynnika konwersji o 35%, jeśli usprawni proces realizacji transakcji. Magento 2 zajmuje się tym problemem. Został zaprojektowany z ulepszonym procesem dokonania zakupów, który składa się tylko z dwóch kroków – jego poprzednich ma ich aż sześć!
MAGENTO 2 JEST MOBILNY
Coraz więcej osób korzysta ze swojego telefonu, aby zrobić zakupy. Szacuje się, że 62% użytkowników smartfonów dokonało zakupu online za pomocą urządzenia mobilnego w ciągu ostatnich 6 miesięcy.
Magento 2 jest przyjazny dla wszystkich urządzeń dzięki responsywnym motywom referencyjnym i mobilnej realizacji transakcji. Dzięki niemu można tworzyć witryny e-commerce, które będą wyglądać dobrze na ekranach o dowolnej rozdzielczości. Dostarcza także narzędzia do tworzenia aplikacji dostosowanych do licznych urządzeń mobilnych.
MAGENTO 2 JEST STALE AKTUALIZOWANY
Częste i łatwe do przeprowadzenia aktualizacje są kluczem do bezpieczeństwa w przypadku platform e-commerce. Wynika to z faktu, że bugi mogą zdarzyć się w każdym momencie, dlatego ich szybkie niwelowanie jest niezbędne do tego, by zapewnić klientom sklepu jak najlepsze doświadczenie. Ponadto każdy błąd w oprogramowaniu stwarza potencjalne zagrożenie ataku zewnętrznego.
MAGENTO 2 ZAPEWNIA AUTOMATYZACJĘ E-MAIL MARKETINGU
Jedną z funkcji Magento 2.2. jest automatyzacja e-mail marketingu. Umożliwia kupcom tworzenie kampanii przez SMS, powiadomienia push, e-mail i innymi kanałami, a to wszystko w zaledwie kilka minut! Pozwala także zarządzać e-mailami transakcyjnymi w swoich sklepach Magento. Działania te opierają się o zestaw narzędzi Dotmailera, który można wypróbować za darmo przez 14 dni po rejestracji.
MAGENTO 2 POSIADA ZAAWANSOWANE RAPORTOWANIE
Raportowanie jest bardzo ważne dla osiągnięcia sukcesu w branży e-commerce. Bez nich sprzedawca tak naprawdę nie wie, co cieszy się powodzeniem, kiedy dokonywane są transakcje, w jakim miejscu pojawia się najwięcej problemów. Magento 2 umożliwia stworzenie 20 rodzajów raportów, dzięki którym widoczne są wszystkie krytyczne obszary w sklepie internetowym, takie jak:
- zamówienia (liczba zamówień, AOV oraz podatki i opłaty za wysyłkę),
- klienci (liczba zarejestrowanych kont),
- produkty (liczba zamówień produktów i który produkt najlepiej sprzedaje).
Raport jest stale aktualizowany, aby wyświetlić nowe dane. Ta funkcja zapewnia możliwość wprowadzenia zmian, które są często niezbędne do lepszego zarządzania firmą e-commerce.