PrestaShop to jedno z najpopularniejszych rozwiązań e-commerce używane na całym świecie. Jest to oprogramowanie typu open source, obsługuje więc ogromną liczbę wtyczek i dodatków, dzięki którym można rozszerzyć funkcjonalność sklepu internetowego. Na które z nich warto się zdecydować?
- Revolution Slider
Ta wtyczka oferuje unikalne efekty przejścia, preloader obrazu, osadzanie wideo, autoodtwarzanie zatrzymujące się podczas innych czynności użytkownika i łatwe do ustawienia opcje tworzenia własnych grafik.
- SEO Manager
Ten moduł SEO do PrestaShop zapewnia wszechstronne narzędzie do generowania meta tagów dla zasobów sklepu za pomocą jednego kliknięcia. Użycie trafnych słów kluczowych w odniesieniu do różnych produktów poprawia ranking sklepu internetowego na stronach wyników wyszukiwania.
- PrestaShop Blog
Wiele sklepów PrestaShop działa na prostym i przyjaznym dla SEO mechanizmie tworzenia większej ilości tekstu, by łatwiej generować słowa kluczowe. Wtyczka bloga nie wymaga instalacji WordPressa, jest prosta w obsłudze i zapewnia wszystko to, co jest potrzebne do tworzenia treści.
- Moduły Pop-up
Dodawaj powiadomienia wyskakujące w swoim sklepie PrestaShop. Ta wtyczka zapewnia powiadomienia dla strony głównej, stron produktu i niestandardowych zakładek z pięcioma różnymi typami treści i odmiennymi efektami animacji. Dzięki nim poinformujesz m.in. o promocji, korzyściach z rejestracji czy o ostatnich egzemplarzach danego produktu.
- Wtyczka Facebookowa
Ponad 2,5 miliona witryn jest zintegrowanych z Facebookiem, co ułatwia klientom logowanie, więc szkoda by było z takiej okazji nie skorzystać. Ten moduł logowania i promocji na Facebooku pozwoli Twoim klientom zarejestrować się w Twoim sklepie PrestaShop za pomocą istniejących kont, zwiększy współczynnik konwersji, a także ułatwi promowanie Twoich produktów wśród znajomych.
- NivoShop
Dzięki tej wtyczce zorganizujesz treści internetowe w piękny i przyjazny dla użytkownika suwak lub baner na górze stron PrestShop. Tym sposobem możesz wypromować konkretne produkty, poinformować o zniżce lub też uwidocznić swojego reklamodawcę. NivoShop jest w pełni konfigurowalny i zawiera masę opcji, dzięki czemu można dostosować jego wygląd do stylu sklepu internetowego.
- Product Review Reminder and Incentives
Zakupy online to przede wszystkim komunikacja i udostępnianie zakupów. Ten moduł może zachęcić obecnych klientów do zostawienia swoich opinii i recenzji do poszczególnych produktów. Jest to jeden ze sposobów na zwiększenie zaufania i pozyskanie nowych użytkowników.
- Back in Stock
Wyprzedany przedmiot nie musi oznaczać, że dany klient nie zrobi u Ciebie zakupów. Zachęcaj odwiedzających sklep do powrotu, wysyłając im powiadomienia o tym, że produkt znów jest dostępny. Rozszerzenie Prestashop Back in Stock pozwala użytkownikom subskrybować informacje o konkretnym przedmiocie, więc nie będą oni „zarzucani” innymi wiadomościami, które ich nie interesują.
- Automatic Related Products
Jeśli klient kupił jedną rzecz w Twoim sklepie, to świetnie, jednak mógłby ich nabyć o wiele więcej, jeśli dobrze zasugeruje mu się kolejne przedmioty. Moduł Prestashop Automatic Related Products umożliwia administratorowi sklepu automatyczne wyświetlanie powiązanych produktów podczas przeglądania oferty. Dzięki temu można ułatwić klientom podejmowanie decyzji, a dodatkowo zwiększyć sprzedaż bezpośrednią.
- Product Tab
Prawdziwy proces zakupu rozpoczyna się na stronie produktu. Dlatego trzeba go zaprojektować tak, aby się wyróżniał. Układ strony i sposób organizacji treści powinny być atrakcyjne dla wszystkich użytkowników. Rozszerzenie Prestashop Product Tab dodaje nowe zakładki informacyjne na stronie produktów. Administrator może wyświetlać tekst, obraz lub wideo na kolejnych podstronach. Jest to jeden ze sposobów pełnego wykorzystania ograniczonych przestrzeni i oferowania maksymalnych informacji o produktach.