PrestaShop to idealne rozwiązanie dla wielu biznesów opartych o sprzedaż internetową. Sam w sobie zawiera wszystkie niezbędne narzędzia do tego, by z powodzeniem nie tylko wyróżnić się na tle konkurencji, ale także jak najbardziej ułatwić zakupy klientom. Jednak największą siłą PrestaShopa jest to, że pozwala na zintegrowanie z innymi systemami, dzięki czemu staje się funkcjonalną i efektywną multiplatformą. Z czym integrować PrestaShopa?
Z Facebookiem
Facebook jest już tak ważną częścią internetowego biznesu, że na pewno nie można go pominąć w e-commerce. Może służyć jako narzędzie reklamowe, blog, informator oraz komunikator. To właśnie w tej ostatniej funkcji nie sprawdza się zbyt dobrze, jeśli nie jest zintegrowany ze sklepem internetowym.
Korzystając z odpowiednich modułów jesteś w połączyć sklep z nową aplikacją Facebook Messenger. Czat ten jest odpowiedzią FB na rosnące potrzeby przedsiębiorców w zakresie komunikowania się z klientami. Jest także pierwszym krokiem w procesie integracji „życia osobistego” z marketingiem i zakupami. Dzięki niemu Twoi klienci mają możliwość szybkiego skontaktowania się z Tobą za pośrednictwem kanału na Facebooku – Fanpage.
Oczywiście możesz zdefiniować kilka najważniejszych ustawień aplikacji Facebook, które wykorzystasz podczas integracji z PrestaShop, do których zalicza się:
- określenie wersji językowej Messengera dla każdego dostępnego języka w swoim sklepie,
- ustalenie tego, do którego fanpage przypisany zostanie Messenger,
- moduł ma możliwość wyłączenia własnych bibliotek Facebooka, dzięki czemu będzie kompatybilny z innymi wtyczkami dotyczącymi FB.
Z Allegro
A także innymi serwisami aukcyjnymi. Ich integracja z PrestaShop wpływa zarówno na znaczną oszczędność czasu, ale także na lepszą możliwość kontrolowania dochodów. Dzięki takiemu rozwiązaniu możesz:
- dodać aukcję do aktywnych produktów w magazynie,
- zatrzymać proces licytacji
- ustawić automatyczne stawki dla bazy produktów,
- ustawić minimalną kwotę sprzedaży,
- przedłużyć aukcję,
- stworzyć automatyczną wiadomość do wyświetlenia po wygraniu licytacji,
- ustawić dni, w których będą odbywały się aukcje,
- umożliwić kupującym składanie ofert na więcej niż jednej aukcji w Twoim sklepie,
- ustawić status aukcji jako uruchomiony, ukończony lub zatrzymany,
- obsługiwać różne typy licytacji.
Z WordPressem
Integracja WordPressa w PrestaShopem może w znaczącym stopniu wpłynąć na odbiór Twojego sklepu internetowego. PrestaShop zawiera strony z CMS, ale nie oferują one funkcji komentowania czy dzielenia się treścią, jak ma to miejsce w przypadku WordPressa.
Istnieje kilka modułów, które integrują WordPress z Twoim sklepem PrestaShop na różne sposoby. Niektóre wtyczki pozwalają po prostu pokazać posty z bloga na stronie głównej lub w jednej z kolumn witryny. Inne natomiast działają na zasadzie tagów.
Przy odpowiedniej synchronizacji zachowasz i zaimportujesz artykuły, kategorie i metadane WordPressa do Twojego sklepu PrestaShop. Integracja może być dwukierunkowa – w sklepie będą ukazywać się posty, natomiast na blogu promowane produkty.
Z kurierami
Zintegrowany system sprzedażowy jest tym, co jest najbardziej pożądane w e-commerce. Jeśli proces ten będzie prosty i zautomatyzowany, to nie tylko stanie się o wiele szybszy, ale i tańszy i bardziej wydajny. Odpowiednie moduły, które pozwalają na integrację PrestaShopa z jedną lub kilkoma firmami kurierskimi, są odpowiedzą na te potrzeby. Jakie są zalety tej opcji?
- Wysoki współczynnik konwersji;
- Łatwy wybór metody wysyłki;
- Monitorowanie przesyłek z różnych źródeł;
- Automatyczne obliczanie kosztów;
- Dostęp do przesyłek międzynarodowych;
- Możliwość żądania pobrania lub odbioru zamówienia;
- Możliwość śledzenia zamówienia.